Diskuze i reference na internetu jako možnosti, jak o firmě zjistit více
Přemýšlíte o tom, jak zjistit o firmě více informací? Na jejích webových stránkách se sice píše o samých krásných věcech, ale skutečně splní společnost to, co slibuje na webu? Přesně nad tím uvažuje nespočetně mnoho lidí – tedy ještě donedávna nad tím uvažovali. Pak přišel obrovský trend psaní referencí na internet a rázem je všem jasné, kde hledat o firmě objektivní informace. Kromě portálů zaměřujících se na hodnocení firem a firemní zkušenosti se o společnosti dozvíte více i v internetových diskuzích.
Diskuze plné osobních zkušeností
Člověk by možná ani neřekl, jak moc se chtějí lidé podělit o své zkušenosti nebo zážitky s danou společností. Většinou se však mají tendenci podělit o tu nepříjemnou zkušenost a v případě pozitivních zkušeností se nikde nevyjadřují. A to je škoda. Pak se to všude hemží jenom těmi negativními referencemi a firma, se kterou jste vlastně byli nadmíru spokojení, strádá.
V on-line diskuzích ale je to trochu jiné. Většinou se někdo zeptá na radu a odpoví prakticky každý, kdo s daným tématem má zkušenost. Na jedné stránce, respektive v jedné diskuzi se tak dočtete jak o tom pozitivním, tak o tom negativním. A přesně takto si o společnosti uděláte vlastní obrázek.
Brát recenze v potaz nebo ne?
Kromě diskuzí na internetu si můžete o firmě přečíst i řadu referencí. V poslední době se však setkáváme s řadou prolhaných referencí, a to zejména u e-shopů. Odborníci jsou toho názoru, že se lživé reference začaly šířit světem prakticky ihned, co výrazně stouplo procento internetových obchodů na trhu. Najednou se na poli internetového světa odehrávají obrovské souboje, v nichž chce nejeden e-shop vyhrát tím, že pošpiní svého konkurenta očerňující referencí.
Říkáte si, že on-line reference nemohou mít přece tak velký vliv? Opak je však pravdou. Podle recenzí na internetu nakupuje skoro osmdesát procent lidí, ukázal nedávný průzkum.